Creasta Fagarasului

Va invit sa vedeti poate cea mai frumoasa aventura de pana acum a Clubului Alpin, care s-a incheiat ieri, 27 august.
Se numeste Creasta Fagarasului, un traseu pe care l-am inceput din Valea Oltului si pe care l-am terminat la poalele Pietrei Craiului, in Plaiul Foii.
Am plecat cu gandul sa il terminam in 8-9 zile, dar vremea buna si entuziasmul ne-au indemnat sa mergem mult mai bine, astfel ca au fost zile in care faceam dublul distantei propuse. Au fost deci 6 zile pe creasta si o a saptea zi de odihna la o pensiune cu pat si perna, cu dus si sapun, si cu mancarea gatita la care am visat toata saptamana ce trecuse.

Am atins majoritatea varfurilor de peste 2500 de metri din Fagaras, mai exact cele care se aflau pe cursul traseului de creasta. Pe celelalte le-am omis intentionat pentru a mai lasa si noilor membri ocazia de a lua parte la ambitiosul proiect, nicidecum pentru ca nu mai aveam niciun chef sa ne abatem din traseul de 12 ore ca sa urcam pe restul varfurilor :).

Si ca sa pastrez formatul de pana acum al prezentarilor,

Data: 21-27 august 2010

Traseu:

Ziua 0: Bucuresti – Talmaciu

Ziua 1: Talmaciu – Turnu Rosu (350m) – Chica Pietrelor (1550m) – La Apa Cumpanita – Saua Suru (2110m)

Ziua 2: Saua Suru (2110m) – Lacul Avrig (2011m) – vf. Scara (2306m) – Saua Scarii (2146m) – refugiul Saua Scarii

Ziua 3: Saua Scarii (2146m) – vf. Serbota (2327m) – Custura Saratii – vf. Negoiu (2535m) – Strunga Dracului – Lacul Caltun (2135m) – Saua Capra (2315m)- Lacul Capra (2249m)

Ziua 4: Lacul Capra (2249m) – Fereasta Zmeilor (2180m) – Saua Podragu (2307m) – Cabana Podragu (2136m)

Ziua 5: Cabana Podragu (2136m) – Saua Podragu (2307m) – Vistea Mare (2527m) – Moldoveanu (2544m) – Portita Vistei – Fereastra Mare a Sambetei (2188m) – Curmatura Mogosului (2344m) – Curmatura Zarnei (1923m) – refugiul din Curmatura Zarnei

Ziua 6: ref. Zarnei – Curmatura Bratilei (2122m) – Saua Lerescu – Rudarita (1050m) – Plaiul Foii (849m) – Zarnesti

Ziua 7: Zarnesti – Brasov – Bucuresti

Participanti: Ratatu, Shogo, Armata, Ciorchine, Nana

Pe parcursul acestui traseu am intalnit cativa oameni deosebiti alaturi de care am parcurs o mare parte din traseu si pe care o sa ii vedeti in pozele din galerie.

Ii salutam pe Vali, Irina, Andrei si pe nea Ionel si speram sa ne revedem curand in munti.

Ca sa vedeti povestea si pozele pe zile, va invit sa intrati pe fiecare post in parte.

Ziua 1: Talmaciu – Turnu Rosu – Saua Suru

Data: 21 august 2010.

Traseu complet: Talmaciu – Turnu Rosu (350m) – Chica Pietrelor (1550m) – La Apa Cumpanita – Saua Suru (2110m)

Am ajuns in Talmaciu pe 20, pe la ora 21:30 si ne-am cazat la motelul Ela, de la intrarea in localitate. Am dormit in camere confortabile si am facut ultimul dus inaintea plecarii in creasta.

Initial vroiam sa luam trenul pana in Turnu Rosu, dar toti oamenii ne spuneau ca mai bine merge pe jos, deoarece e foarte aproape. Am plecat pe jos spre Turnu Rosu si in mai putin de doua ore intram in traseu.

Aici ne-am intalnit cu Vali, Andrei si Irina care aveau acelasi plan ca si noi: parcurgerea intregii creste, pana in Plaiul Foii.

Am ajuns in Saua Suru in jurul orei 17 unde am pus corturile. Apa se gaseste cam la 10 minute pe partea de nord.

(more…)

Ziua 2: Saua Suru – Lacul Avrig – Saua Scarii

Data: 22 august 2010.

Traseu complet: Saua Suru (2110m) – Lacul Avrig (2011m) – vf. Scara (2306m) – Saua Scarii (2146m) – refugiul Saua Scarii

A fost a doua zi de urcat, relativ usoara. Am ajuns devreme, pe la ora 15, vremea era buna, asa ca unii jucau carti, altii isi pregateau mancare sau doar se odihneau la soare.

Am dormit in refugiul Saua Scarii care arata destul de rau, in sensul ca are sparturi si nu i se inchide usa. Din cauza asta nu a fost o noapte prea confortabila, dar am beneficiat de faptul ca a doua zi nu mai trebuia sa pierdem timpul cu stransul corturilor.

Urma o zi dificila si vroiam sa plecam devreme.

Dimineata am vazut un urs care urca in creasta, speriat probabil de noi care ne uitam mirati cat de repede urca panta abrupta, aproape ca o caprioara.

(more…)

Ziua 3: Saua Scarii – Custura Saratii – Negoiu – Strunga Dracului – Lacul Caltun – Lacul Capra

Data: 23 august 2010

Traseu complet: Saua Scarii (2146m) – vf. Serbota (2327m) – Custura Saratii – vf. Negoiu (2535m) – Strunga Dracului – Lacul Caltun (2135m) – Saua Capra (2315m)- Lacul Capra (2249m)

A fost o zi tehnica, in care am strabut poate cea mai dificila portiune de creasta: Custura Saratii si Strunga Dracului. A urmat varful Negoiu, primul de peste 2500m din aceasta tura.

Am ajuns apoi la lacul si refugiul Caltun, insa vazand ca este devreme si ca inca suntem in forma am decis sa mergem mai departe, astfel ca dupa ce am mancat in refugiu si am alimentat cu apa din lac am plecat mai departe pana la lacul Capra, unde am ajuns la ora 20:30.

Se terminau aproximativ 12 ore de mers si prima zi de efort considerabil. Am pus corturile, am mancat si ne-am culcat, admirand in tot acest timp peisajul de la lacul Capra la apus de soare.

(more…)

Ziua 4: Lacul Capra – Fereasta Zmeilor – Cabana Podragu

Data: 24 august 2010

Traseu complet: Lacul Capra (2249m) – Fereasta Zmeilor (2180m) – Saua Podragu (2307m) – Cabana Podragu (2136m)

Dupa ziua ce trecuse ne trebuia putina odihna ca sa ne refacem puterile. Ne-am trezit putin mai tarziu, unii au facut baie in lacul Capra, profitand de soarele puternic ce a inceput sa bata pe la ora 10.

Peisajul era superb asa ca am mai stat acolo pana pe la 11:30 cand am plecat usor spre cab. Podragu, destinatia noastra pentru urmatoarea noapte.

In tot acest timp, Armata s-a lasat induplecat si s-a dus sa cumpere paine pentru grup, de la cabana Balea. 😉

Dupa 4-5 ore eram la cabana Podragu, unde am mancat (pe bani destul de multi) si ne-am cazat.

A fost o zi usoara, de refacere dupa ziua ce trecuse si pentru ziua ce avea sa urmeze.

(more…)

Ziua 5: Cabana Podragu – Vistea Mare – Moldoveanu – Fereastra Mare a Sambetei – Curmatura Zarnei

Data: 25 august 2010

Traseu complet: Cabana Podragu (2136m) – Saua Podragu (2307m) – Vistea Mare (2527m) – Moldoveanu (2544m) – Portita Vistei – Fereastra Mare a Sambetei (2188m) – Curmatura Mogosului (2344m) – Curmatura Zarnei (1923m) – refugiul din Curmatura Zarnei

Poate cea mai lunga zi a aplicatiei, aproximativ 13 ore de mers. Vremea nu a mai fost asa frumoasa ca in celelalte zile, inca de dimineata fiind nori si vant puternic, care s-au mentinut pana pe dupa-amiaza.

Am plecat de dimineata de la Podragu si rand pe rand am parcurs Vistea Mare, Moldoveanu, apoi toate culmile pana in Fereastra Mare. Aveam deja o jumatate de zi castigata din ziua in care am decis sa nu ne oprim la lacul Caltun si castigasem incredere in fortele noastre asa ca plini de energie am continuat pana in Curmatura Zarnei, mai castigand astfel inca o jumatate de zi din planul initial cu care plecasem de acasa.

Refugiul din Curmatura Zarnei este nou, construit in 2008 si se afla intr-o stare foarte buna. Are 10 locuri, insa noi am dormit 11 in el si ar mai fi intrat inca un om.

(more…)

Ziua 6: Curmatura Zarnei – Curmatura Bratilei – Rudarita – Plaiul Foii – Zarnesti

Data: 26 august 2010

Traseu complet: ref. Zarnei – Curmatura Bratilei (2122m) – Saua Lerescu – Rudarita (1050m) – Plaiul Foii (849m) – Zarnesti

Simteam cum se aproprie finalul pe care ni-l doream, destinatia spre care plecasem si nu mai aveam rabdare. Oboseala se instalase inca din ziua trecuta in care mersesem 13 ore, insa vroiam sa fie ultima zi, sa terminam in forta ceea ce ne propusesem.

Astfel ca ne-am trezit la ora 6 si la 7:10 am plecat cu gandul sa strabatem cea mai mare distanta din toate zilele, aproximativ 40 de km, din care 24 pe drum forestier.

Creasta devenea din ce in ce mai putin “naravasa” si dupa cateva ore se transformase intr-un peisaj de coline. Am ajuns in nou la nivelul padurii, pe care nu o mai vazusem din prima zi, cand urcasem in creasta.

Am trecut si de aceasta padure si a inceput lungul drum forestier pe care l-am parcurs pana in Plaiul Foii sperand ca la fiecare cotitura sa gasim o masina. Nu am gasit…pana in Plaiul Foii, cand am reusit sa oprim o autoutilitara, in care ne-am inghesuit impreauna cu bagajele (naratorul a avut norocul sa stea langa sofer :P)

Ne-am cazat la prima pensiune pe care am vazut-o unde ne-am bagat cu mare viteza la dusuri. Am inceput sa capatam aspectul de oameni normali abia la al doilea sau chiar al treilea dus :)).

Am mancat apoi la Restaurantul Modern din Zarnesti si ne-am culcat.

A doua zi am plecat spre Brasov, unde am mai mancat din nou muult la un fast food, ca sa facem in ciuda mancarurilor instant pe care le consumasem o saptamana.

Creasta Iezer – Papusa

Data: 7-6 august 2010

Traseu:

Ziua 1: cab. Cuca – cab. Voina – Muntele Vacarea – undeva pe langa refugiul Iezer 🙂

Ziua 2: vf. Iezerul Mare –  vf. Rosu – vf. Batrana – Culmea lui Patru – cab. Voina